Retur & Reklamation

Kan jag ångra mitt köp efter att jag har fått hem det?

Skulle du ångra ditt köp har du 30 dagars returrätt hos oss! Meddelande om detta skall vara oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 30 dagar efter leverans.

Kontakta alltid [email protected] först med ditt ordernummer, information om vad du önskar att returnera samt en tydlig bild på produktemballaget som visar att produkten är oöppnad och har obruten plast- eller hygienförsegling. Om du inte har öppnat det bruna ytteremballaget så räcker det med en bild på detta.

Vi skickar sedan ut en DHL retursedel till dig mot en avgift på 500kr. För returer av våra Real Dolls bokar vi samtidigt tid för upphämtning, informera oss därför om vilken dag som passar bäst för detta.

Om du upplever problem med en produkt ska du inte returnera den, utan kontakta kundtjänst angående en reklamation. Du finner instruktioner för detta under Retur & Reklamation – Jag vill reklamera min vara, vad gör jag?

Av hygieniska skäl måste förpackningen förbli obruten för att en retur av våra produkter ska godkännas. Produkten kan inspekteras i lådan, men den synliga hygienförseglingen samt plasten måste förbli obruten. Dockan får heller inte ha packats upp eller lyfts ur förpackningen.

Vid retur gäller ursprungligt betalsätt för återbetalning, och kunden står för ursprunglig leveranskostnad samt eventuell returfrakt. Observera att vi förbehåller oss rätten att inspektera varan innan återbetalning. Eventuella defekter eller kosmetiska fel ska rapporteras inom 14 dagar.

Ni har inte skickat min order ännu, kan jag ångra mig?

Eftersom vi vill att du ska få din beställning så snabbt som möjligt görs alla ordrar i ordning för att paketeras så snart en betalning har registrerats. Detta innebär att vi inte har möjlighet att avbryta en lagd order.

Du har dock alltid 30 dagars returrätt på ditt köp, så länge det uppfyller våra returvillkor.

Hur gör jag om en vara i min beställning saknas?

Om någonting saknas i ditt paket, eller om du har mottagit fel produkt, ber vi dig kontakta oss på [email protected] så snart du har upptäckt detta! Om du har kvar din orderbekräftelse du mottog via mail kan du svara på denna utan att radera något, och beskriva ditt ärende.

Jag vill reklamera min vara, vad gör jag?

Om du misstänker att du mottagit en defekt produkt, eller du vill rapportera in ett underliggande produktionsfel är du varmt välkommen att kontakta oss via mail på [email protected], så hjälper vi dig vidare! Inkludera ditt ordernummer, en beskrivning av problemet, samt underlag i form av en kort video eller bilder där vi tydligt kan se felet med produkten.

Vid en godkänd reklamation skickar vi en ersättningsprodukt, alternativt reparerar varan. Om varan utgått ur sortimentet erbjuds en likvärdig produkt eller full återbetalning, inklusive returporto. Produkterna är hygien- och sterilitetssäkrade, så hantera gärna varan varsamt och dokumentera eventuella skador innan användning eller retur. Vid mindre fel erbjuder vi i första hand en reservdel, därefter delåterbetalning, ersättningsvara eller retur. Alla reklamationer bedöms individuellt och hanteras enligt gällande konsumentlagstiftning.

OBS! Skicka aldrig tillbaka en reklamation innan du har fått svar från oss. En vara som returneras på fel sätt kan kasseras utan återbetalning. Om du kasserar/slänger varor innan du har fått ett svar i ett reklamationsärende, kommer du inte att få en kreditnota.

Jag vill slänga min Real Doll. Hur gör jag?

Alla Real Dolls bör slängas på grovåtervinningen hos din närmaste soptipp.